Söğüt, 2 yıllık çalışmalarını tek tek açıkladı

Seçimlerden sonra ilk yıl kadro kurma ve belediyeyi tanıma açısından önemli olduğunu söyleyen Başkan Söğüt, “Devam eden projelerimizi bitirdik. Yeni başlayan ve devam eden projelerimiz var. Aynı zamanda bu yıl başlayacak olan projelerimiz var. Belediyenin borçlarını yapılandırma ile ilgili bir adım attık. Körfez’in geleceğini sıkıntıya sokacak bu borçları ödedik. Bu borçlarımız 80’li yıllardan gelen SGK ve vergi borçları. Geçmişteki belediye başkanlarımız ve biz hep borçları öteledik.

BORÇLARIN FAİZLERİ SİLİNDİ

Devlet bir fırsat bize verdi. Biz de bu fırsatı değerlendirdik. 90 milyonluk arsa satışı ile 310 milyon borcu ödedik. 60 milyon ile 165 milyon liralık borç ödedik. Böylece faizleri ödemedik. Biz  Kocaeli Üniversitesine bina yaptık ve devlete bu binayı vererek borcumuzun karşılığında saydık. Toplam kalan 15 milyonluk borcu ise yapılandırdık ve ödemeye devam edeceğiz. 450 milyonluk bir borcu ödemiş olduk. Körfez’in geleceği için çok kıymetliydi. Bunu yaptık.

HEREKE KALESİ ÇOK ÖNEMLİ

Pandemi sürecinde 5 milyon 300 bin lira destekleme verdik. Pardemi boyunca destek vermeye devam edeceğiz. Hereke Kalesi projesi devam ediyor, 1200’li yıllarda yapılmış bir eser. Körfez ve Kocaeli’nin destinasyonu için çok kritik bir proje olduğunu düşünüyorum. İçinde halı müzesi ve dokumu müzesi olacak. Kocaeli Üniversitesi Körfez Kampüsü’ne bu yıl Lojistik bölümü eğitim verilecek. İngilizce Hazırlık Bölümü zaten ver.

KAMPÜS’ÜN İHALESİ BU AY

Hereke Kampüs Projesi geçtiğimiz dönem başladı ve biz de rektörümüzle devam ettirdik. Nuh Çimento ve Diller demir Çelik Fabrikasında destek aldık. Kampüs tamamlandığında Hukuk Fakültesi buraya gelecek. İhale dosyası hazırlandı ve önümüzdeki hafta gününü alarak temellerini atacağız. Hereke daha önce de üniversitenin kampüsüydü. Sarnıç Han projesini tamamladık ve tapularını devrettik. Kamu hizmetinin de alacağı bir proje oldu.

SOSYAL TESİSLERİ YAPTIK

İlimtepe İş ve Yaşam Merkezini tamamladık. Büyükşehir Belediyesi ile birlikte Naim Süleymanoğlu Spor Salonunu tamamladık. Pandemi nedeniyle daha faaliyete geçirmedik. Sosyal tesis olarak Nazende projelerimizi tamamladık. Tütünçiftlik’ten sonra Yarımca’da da sosyal tesis yaptık. Ekonomik, kaliteli ve yüksek standartlı bir yer oldu. Kirazlı Yalı’da mevcut yapımızı restore edip burayı da Nazende sosyal tesislerini yaptık.

EN GÜZEL PROJE

Sokak hayvanları Geçici Barınma ve Rehabilitasyon merkezimizde şu ana kadar 1078 müdahalede bulundu. özel gereksinimli çocuklarımız için Özel Eğitim Uygulama Okulu’nu yaptık. Milli Eğitim Müdürlüğümüz eski bir okulu düzenleyerek sadece özel gereksinimli çocuklarımıza verdik. 1 milyonun üzerinde bir destekle yaptık. İnşallah açılışını da yakında yapacağız.

BİN KİŞİLİK SPOR SALONU

Sosyal Hizmetler Müdürlüğümüze bina vererek burada hizmet vermelerini sağladık. Mezarlıklar Müdürlüğümüze bina yaptık. Devam eden camileri tamamladık. Körfez Spor Kompleksi ve Gençlik Merkezini bu yıl temellerini atacağız. Bin kişilik bir salon ve 200 araçlık otoparkı bulunan projemizin 2-3 ay içinde ihalesini yapacağız. 20 milyon bakanlığın, 10 milyon bizim katkımız olacak. Spor tesislerini Körfez’in her bölgesine yaymaya çalışacağız. Çocuklarımız yürüyerek spor tesislerine gidebilecek.

HEREKE HALISINI YAŞATACAĞIZ

Yarımca sahilinde yaşlı sosyal yaşam merkezi yapmak istiyoruz. Yaşlılarla daha yakından ilgileneceğimiz bir alan olacak. Yeni Yalı mahallemizde taş köprü mimarisi ile Taşköprü Kültür Evi’ni yapacağız. Taşköprü evi geleneğini yaşatacağız. Kadın el emekleri satış noktaları yapacağız. Hereke’de halı işine el atacağız. Hereke halısının kaybolmasını istemiyoruz. Bu konuda yeni adımlar atacağız.

İLİMTEPE’YE ULAŞIM KOLAYLAŞACAK

Yarımca-İlimtepe yolu Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile yapıldı. Ağır tonajlı araçlar için tehlikeli ama otomobiller için çok kullanışlı bir yol oldu. Toplamda Büyükşehir ile birlikte asfalt ve yol çalışmalarına 45 milyon lira harcadık. Yeni iş makineleri belediyemize kazandırdık. Kabakoz bölgesine tır parkı yaptık. İki tane üst geçit Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapıldı. Tütünçiftlik-İlimtepe yolunu Büyükşehir Belediyemizle birlikte yapacağız. İlimtepe Körfez için önemli bir lokasyon olacak bu nedenle ulaşıma önem veriyoruz.

DÖNÜŞÜM İÇİN İLK ETAPTA 500 KONUT

İSU 17 mahallenin tamamının alt yapısını ihale etti. 320 milyon liralık bir ihale. Daha önce 80 milyonluk bir ihale yapılmıştı. Toplamda 400 milyonluk bir yatırım olacak. Kentsel Dönüşüm bizim en büyük problemimiz. 1300 konutluk bir proje var. 500 tanesinin projesi TOKİ tarafından hazırlandı. Önümüzdeki aylarda ihale edilecek. TOKİ İlimtepe’de 1506 konutun ihalesi temmuz ayında yapılacak.

MİLLET BAHÇESİ PROJESİ HAZIR

İlimtepe Millet Bahçesi projesinin onaylar bekleniyor. TOKİ ihalesini yapacak. Körfez Yarımca kent meydanı yapacağız. Mehmet Akif Ersoy Ceminin olduğu bölgeye kent meydanını Büyükşehir Belediyesi yapacak. Sevindikli Gölü çevresi ile ilgili mesire alanı yapılacak. Piknik alanlarımıza doğalgazlı mangalı koyacağız. 8 farklı noktada yürüyüş alanları belirledik. Buralarda doğa yürüyüşleri yapılacak” dedi.