Zeki Aygün,“Protovatörlük yapanlara prim vermeyin"

Hayata geçireceği projeleri hakkında açıklamalarda bulunan Derince Belediye Başkanı Zeki Aygün, geçtiğimiz haftalarda eylem yapan pazarcıların sorunu ile ilgili, “Daha önce çözüm için gittik, çözümsüz kaldık. Kullandıkları net alan 2 bin 900 metrekare. Biz bu alanları toplayıp hesapladık. Biz onlara tezgah alanı olarak 3 bin 100 metrekare alan verdik. Bu saatten sonra provokatörlük yapanlara prim vermeyin” dedi

Büyütmek için resme tıklayın

PINAR GÜL TARHAN-

31 Mart seçimlerinde göreve gelen Derince Belediye Başkanı Zeki Aygün, Derince Yelken Cafe’de basın mensuplarıyla bir araya geldi. Toplantıda Başkan Aygün, göreve geldikten sonra hazırlıklarını yaptıkları 41 projesi ile ilgili bilgilendirme yaptı. Toplantıda Aygün’ün yanı sıra Derince Belediye Başkan Yardımcısı Cemal Bayraktar, Derince Belediyesi AK Parti Meclis Üyesi Halime Gökdemir, Zabıta Müdürü Baki Aytepe ve Fen İşleri Müdürü Yalçın Yalçınkaya, Yelken A.Ş. Genel Müdürü Tanju Yılmaz yer aldı.

“41 PROJEYİ HAZIRLADIK”

Açıklamasında Derince Belediye Başkanı Zeki Aygün, “Seçim öncesi yola çıkarken vatandaşa şunu söyledik. Bugüne kadar size hizmet ettik ama bundan sonra da sizin içinizden geçen, bizim göremeyip de sizin gördükleriniz varsa bize gönderin dedik. Bu manada bir ay boyunca 41 proje hazırladık. Derine Belediyesi olarak bizim bütçemizden ve Büyükşehir Belediyesi’nin bütçesinden yapacağımız projelerimiz var. Yola çıkarken ‘gönül belediyeciliği’ dedik. Hedefimiz halkın gönlüne girmek. Öncelikle çözüm masası oluşturduk. Burada Alo Vefa Hattımız var. Yaşlı vatandaşlarımız için. Engelli olan kardeşlerimize yönelik kısmı da var. Derince Kariyer İstihdam Merkezi’ni iş imkanı sağlamak için kurduk. DERKİM’i oluşturduk” dedi.

“İSU’NUN HATLARINI DEĞİŞTİRECEĞİZ”

Devamında Aygün, “Millet Kıraathanemiz var. Devlet Demir Yollarından tahsis ettiğimiz bir tarihi binamız var. Her mahalleye gençlik merkezi kuracağız. İki tanesini ihaleye çıkarıyoruz. Diğer mahallelerde de yer sorununu çözdükçe kuracağız. 17 yaşındaki bir gencimizi bonzaiden kaybettik. Oğlunu kaybeden bir babanın acısını 70 gün önce gördüm. İSU’nun hatlarını değiştireceğiz. Eski hatlar kanserojen içeriyor. Önce Derince’nin en eski caddesi olan İstiklal Caddemizden başlayarak altyapı ile beraber güzelleştirme yapacağız. Altyapısı yapılmadan sıfır asfalt yaparsak parayı çöpe atmış oluruz” şeklinde konuştu.

“ARAÇLARIMIZ İÇİN 6 MİLYON KREDİ ÇEKTİK”

Aygün, Derince Belediyesi olarak temizlik ve hizmet araçlarını satın almak için kredi çektiklerini belirtirken “Araçlar kendi araçlarımız, kiralık değil. Kiralamada ne kadar şartname riski yazarsanız yazın birtakım sıkıntılar çıkıyor. İller Bankası’ndan 6 milyon kredi çekerek araçlarımızı satın aldık. Kentsel yenileme projemiz sürüyor. Araptepe için ihaleye çıkıyoruz. Ahmet Yesevi Camimizin kaba inşaatı bitti. 1071 Kültür Merkezimiz var. Biz burası için şöyle düşünüyoruz. Bir eğitim kampüsümüz var. Anaokulundan fen lisesine kadar olan okulları kapsıyor. Eğer bu gerçekleştirilirse 1071 Kültür Merkezimizi de belediye binası olarak düşünüyoruz” ifadelerine yer verdi.

“ASPİR ÜRETİMİNİ TEŞVİK EDECEĞİZ”

Köylülerin taleplerini dile getiren Aygün, “Köylere ilk kez gittiğimiz zaman köylüler bize, ‘Bu projeler içinde bizim ekonomimize dokunan bir proje var mı?’ dediler. Ben de onlara ‘Siz bu bölgede ne ile geçiniyorsunuz’ dedim. Hayvancılık diyen tarım diyen oldu. Pek fazla kimsenin bilmediği aspir var. Aspiri Hakkari Yüksekova’da uyguladık. Aspirin üretimini teşvik edeceğiz. Aspirin yağını alıyorsunuz. Balını ayrı alıyorsunuz. Sapı samanını hayvan yemi oluyor. Aspirle ilgilenen bir hocamız var Selçuk Üniversitesi’nde. Böyle bir kalkınma projemiz var. Bununla birlikte yağ tesisi kurmamız lazım. Çok da masraflı değil” dedi.

“OTOBAN BAĞLANTI YOLU’NUN TAKİBİ BİZDE”

Aygün, “Bir göletimiz var. Derme çatma bir şekilde kullanılıyor. Bakan Yardımcımızla görüştük. Orayı da vatandaşımız için sosyal tesise dönüştüreceğiz. İshakçılar kısmında Modern Haybvan Pazarı için yer arıyoruz. Bunun yapımını da Büyükşehir’den talep edeceğiz. Sokak hayvanları için bir projelerimiz var. Hayvanlarımızı 4 dönümlük bir alana yerleştireceğiz. Otoban Bağlantı Yolu projesi ise Ankara’nın projesi. Kamulaştırmayı Büyükşehir yapıyor. Ama işin takibi de bizde. Projeyi iki parça haline getirmek için bakanlıkla görüştük” ifadelerini kullandı.

TÜRKİYE’NİN 3’ÜNCÜ YANIK HASTANESİ DERİNCE’YE

Devamında Aygün, “KEV tesisleri de uluslararası düzeyde gençlik merkezi olacak. Askeriyeden aldığımız alanda Yanık Hastanesi yapmayı düşünüyoruz. Türkiye’de iki tane var. 3’üncüsü de Derincemizde olacak. Millet Bahçesi projemizi de Cumhurbaşkanımızın talimatıyla eski İsmet Paşa Stadı’nın alanına yapacağız” şeklinde açıklamalarda bulundu.

“PAZARCILARDA ÇÖZÜMSÜZ KALDIK”

Ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Başkan Aygün, “1071 Projesi’nin tamamlanması 2020’yi bulur. Askeriyenin 40 dönüm bir alanı var. O alana diş hastanesi ve yanık hastanesi yapılacak” dedi. Ardından pazarcılarla yaşanan gerginlik hakkında konuşan Aygün, “Pazarcılarımızla konuştuk oraya sığmayız dediler. Çözüm olarak dükkanı yıkarsanız biz oraya sığarız dediler. Ama dedim ki burası belli, bu bedel 540 bin TL. Kime ne kadar düşüyorsa bölerek anlaşacağız dedik. Tamam dediler. Sonra da güney cephesini yıkmak talebinde bulundular. Orada her gün yaşayan insanlar var. Pazarcılar bir gün pazar kuruyor. Çözüm için ilgilendik çözümsüz hale geldi” dedi.

“PROVOKATÖRLÜK YAPANLARA PRİM VERMEYİN”

Devamında Aygün, kendisiyle görüşmek isteyen 30 kişinin geldiğini ve herkesi dinlediğini belirterek “Daha sonra yaşanan hadiseyi gördünüz. İçlerinde provokatörleşenler var. Polise tekme atan oldu. Sonra yok polis biber gazı sıktı. Kullandıkları net alan 2 bin 900 metrekare. Biz bu alanları toplayıp hesapladık. Biz onlara tezgah alanı olarak 3 bin 100 metrekare alan verdik. Bu saatten sonra provokatörlük yapanlara prim vermeyin” dedi.

SAFİPORT’TA ÜCRETLERİNİ TAHSİS EDİYORUZ

Safiport Limanı’nın durumu hakkında bilgi veren Aygün, “Mahkemelik bir durum vardı. Arkadaşların hepsi tek tek mahkemeyi kazanıyorlar. Ödemesi gereken ücretler var. Biz onları da tahsis ediyoruz. Biz yatırımcıların önünü açmak zorundayız. Ama maalesef bizde şöyle bir anlayış var. Kahve köşesinde konuşanları dinliyoruz. Son olarak Aygün, ““Deniz Mahallesi’nde bir çalışma yaptık. Çok bir proje var. Kentsel dönüşüm yapabiliyorsak yapacağız. Öncelikle vatandaşa bu projeyi sunacağız. Yok biz istemiyoruz derlerse o zaman başka çözüm bulmaya çalışıyoruz. Ada bazında yeni bina yapılmasına müsaade edeceğiz” açıklamalarında bulundu.

24 Eylül 2019 Kocaeli/ Derince- Siyaset

göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Bizim Yaka Kocaeli Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Bizim Yaka Kocaeli Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.