19 Temmuz 2018 Perşembe
Yüksel Yılmaz

Yüksel Yılmaz

sijoyukselyilmaz@windowslive.com

Çıktı Al

Tüm Yazılarını Listele

Kur’an’daki Barış (7)

Yüksel Yılmaz

02 Haziran 2018 tarihli yazısı

Derken artık iş işten geçiyor. Bundan sonra nebi geri kalan münafıklardan bir grubun yanına döndürdüğünde kendisinden cihada çıkmak için izin isterlerse onlara şöyle diyecektir: “Maiyetimde (maiye) ebediyyen (ebeden) çıkamazsınız (len tahrucu) ve benimle beraber düşmanla asla savaşamazsınız (len tukatilu). Çünkü siz, ilk defa oturmaya (geri kalmaya) razı oldunuz. Artık geri kalanlarla beraber oturun” (152). Gerçekten de hakkı inkâr ediyor onlar. Vahiy yoluyla, "Allah’a inanın ve onun elçisiyle beraber onun yolunda savaşın" diye çağrıldıklarında, içlerinde savaşa katılmaya güç yetirecek durumda olanlar bile, "bizi bırak, evde kalanlarla birlikte kalalım" diyerek nebi’den izin istediler (153). Resûl ve iman edenler, malları (bi emvali-him) ve canları (enfusi-him) ile onunla beraber cihad (cahedu) ettikleri için hayırlar (hayratu) onlarındır; onlar felâha (muflihune) erenlerdir (154). Savaştan geri kalanların bir kısmı günahlarını itiraf ettiler. Salih ameli (amelen salihan) diğer kötü amelle karıştırdılar. Tövbe ettiler ya belki mağfiretli ve merhametli olan Allah, onların tövbelerini kabul eder (155). 

Zarar vermek, küfrü kuvvetlendirmek, müminlerin arasını açmak ve daha önce Allah ve Resulüne karşı harbeden (harabe) kişiyi gözlemek için bir mescid edinenlerin “Biz ancak güzellikler (el husna) isteriz” şeklindeki kesin yani politik yeminlerinden (le yahlifunne) dolayı kesin yalancılar (le kazibune) olduğuna Allah şahitlik ediyor (156). Allah yolunda savaşan (yukatilune fî sebilillahi), böylece öldüren ve öldürülen müminlerden onlara verilecek cennet karşılığında, canlarını ve mallarını satın aldığını söyleyen Allah, bunun Tevrat’ta, İncil’de ve Kur’an’da üzerine hak olan vaadi (va'den) olduğunu söylüyor. “Allah’tan daha çok ahdine vefa eden (evfâ bi ahdi-hi) kimdir?” diye soruyor. “Onunla yaptığınız alışverişinizle (bi bey'ı-kum) sevinin ki o yaptığınız alışveriş (ellezi baya'tum) en büyük kazançtır (fevzu el azimu) (157) buyruluyor. Bununla beraber müminlerin hepsinin toplanıp birden neferlik yapmaları (li yenfiru) uygun görülmüyor. Her kabileden büyük bir kısım nefer olmalı, onlardan bir kısmının dini çok iyi fıkhetmeleri (li yetefekkahu) yani ayetleri dikkate alıp düşünerek anlamaları ve anlatmaları, kabileleri savaştan kendilerine döndüğü zaman, onları Allah’ın azabı ile korkutmak için geri kalmaları gerekiyor (158). Evet, şu kesindir ki ilk inen ayetlerde olmayan ve çok sonradan inananlar üzerine “olmazsa olmaz” olan sıcak cihad artık doruk noktadadır. İnzal sırasına göre en sonuncu ayet olarak rivayet edilen (ama kesin olarak en sonuncusu olup olmadığını yine de Allah bilir) fakat en son gelen ayetlerden olduğu kesine yakın olan şu ayete bakın: “Ey imanlı olanlar! Küffardan size en yakın olanlarla savaşın (katilu) ve sizde bir sertlik (gilzaten) bulsunlar! Ve biliniz ki; Allah, muhakkak takva (muttakine) sahipleriyle beraberdir” (159).

 

En son ya da sonlarda indiği kesin söylenen şu ayetle Allah dininin tamamlandığını söyleyerek artık yavaş yavaş vahyetmeyi nihayetlendirecektir. Haram kıldığı bazı şeyleri sıraladıktan sonra “...bugün sizin dininizi kemale erdirdim (ekmeltu lekum) ve üzerinizdeki nimetimi tamamladım (etmemtu). Sizin için din olarak İslâm’dan razı oldum (raditu lekum)(160). Ama dinin tamamlandığını özellikle raviler ve müctehidler kabul edecek midirler? Nitekim asır şahittir ki Kur’an’ın, nimetin, dinin tamamlanması sadece Kur’an’ın ve ona metodlu yaklaşanların söylediği bir şey oldu. Beşere ait araştırma ve görüşler dinde bir ölçü haline getirildi. Dört ölçü getirildi; Kur’an, sünnet, icma ve kıyas denildi. “Kur’an”ın te’vilinden ziyade tefsiri yapıldı. Mealler parantezlerle şişirildi. “Sünnet” ifadesi akamete uğradı; Kur’an’ın dışında bir şeymiş gibi anlaşıldı. Hatta hadisle karıştırıldı. “İcma” asla gerçekleşmedi; bütün âlimler bir araya gelmedikleri için ortak görüşleri de olamadı. Belli fraksiyonların âlimleri bir araya gelince sözüm ona icma gerçekleşti. Bir âlimin talebesi, onun talebesi, sonra onun derken birkaç kişilik zincir bile oluşsa onlara yetti. İlk üçü böylesine metodsuzca algılanınca “kıyas”ın durumunu da siz düşünün artık…

 

Bütün bu incelemelerimizden de anlaşıldığı üzere cihad ayetleri, peygamberin 23 yıllık elçiliğinde belki 20 yıl sonra, zulüm tavan yaptığında ve savaş tek kurtuluş olduğunda, merhameti asla askıya almadan ama zalim söz konusu olduğunda çok sert bir konuma gelmiştir. Şu halde bütün bunlardan sonra ortadadır ki cihad ayetleri “pat” diye inzal olmamıştır. “Barış” amaç ve savaş son çare olmuştur. Bütün bu gerçekler varken İslam’ı terör olarak gören en büyük haksızlığı yapmış olur. Bunun tam olarak Arapça karşılığı “zulüm”dür. Bu zulüm iftira ve cehalet ile kanatlanır. Mücahid zulme “dur” diyen adamdır; zulüm durduğunda “barış” diyen adamdır; zulüm durmadığında ise eşini dul, ebeveynini gözü yaşlı ve evlatlarını yetim bırakmayı göze alarak zalimden korkmadan savaşandır. Bütün Kur’an’ı tarayıp İslam’da barışın ne olduğunu savaşın ne olmadığını anlamış olduk. Bu sayede cihadı da tanıdık. Anlaşılmış olmalıdır ki “İslami terör” ifadesi kendi içinde son derece çelişen ard niyetli yahut son derece cahilane bir ifadedir. Tıpkı “merhametli zalim” demek gibi çelişkilidir. Dedikten sonra dersiniz ama sonuçta batıl olur.

 

Nihayet fitne daha çok savaş ayetleri hakkında yapıldığı için biz de barışı savaş ayetleri üzerinden okumuş olduk.

 

KAYNAKLAR: 152. (Tevbe, 83), 153. (Bknz. Tevbe, 86), 154. (Bknz. Tevbe, 88), 155. (Bknz. Tevbe, 102), 156. (Bknz. Tevbe, 107), 157. (Tevbe, 111), 158. (Bknz. Tevbe, 122), 159. (Tevbe, 123). 160. (Maide, 3).

Yorum Yaz

Adınız :

Yorumunuz :

Okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan gazetemiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Yorumlar
Yorumlar yükleniyor...
Kocaeli Bizim Yaka Gazetesi

Karabaş Mah. Şehabettin Bilgisu Cad. Cebesoy Sok. Esentığ Apt. Kat: 1 (Eski Valilik Karşısı) İzmit KOCAELİ

İzmit Telefon: (0 262) 325 41 00

Bu sitenin sahip olduğu tüm resim, yazı ve makale hakları Bizim Yaka Gazetesi'ne ait olup kaynak gösterilmeden izinsiz bir biçimde kullanılamaz.
Ford Yeşil Düş Vadisi Medicalpark Beykar Davetiyem BasiskeleSanayi
Ekcan YEDİ İKLİM Efe Tur ACARLAR TURİZM YENİ bbs inşaat konak_dr